
Claim je unieke positie
De sterkste merken kiezen positie. Je weet waar ze voor staan. En waar ze tegen zijn. Vind jouw ideale positionering en word onweerstaanbaar voor klanten.
Herkenbaar?
Probeer je verschillende dingen te zijn voor verschillende klanten?
Lukt het niet om jouw unieke voordelen te communiceren?
Weet je niet wat jouw product anders maakt?
Benut de ruimte in jouw markt
Een goede positionering voldoet aan 3 voorwaarden:
Hij valt op tussen je concurrenten
Het is relevant voor de klanten die jij wilt bedienen
Je kunt de positie geloofwaardig claimen.
Daarom nemen we al deze input mee in het positioneringstraject. We spreken met klanten, onderzoeken de concurrentie en bepalen jouw unieke competenties.
In 5 stappen naar je nieuwe positionering
-
Bepaal je langjarig doel, en kies een concrete missie die daarbij past.
-
Onderzoekwat je klanten bezighoudt , en waar ze tegenaan lopen. Bepaal de belangrijkste fricties die jij kunt oplossen.
-
Bepaal tegen wie je vecht. Bepaal de positie van je belangrijkste concurrenten.
-
Definieer wat jouw klantvoordelen zijn. Bepaal hoe je gaat winnen.
-
Bepaal jouw positie in de markt
Kies je positionering.
Kies een merkbelofte en pay off.
Direct aan de slag met je nieuwe koers
Het resultaat van ons traject is helder. Jij kunt verder met je desigers en marketeers. Maak je visie direct levend met nieuwe marketingmaterialen en een nieuw verhaal.
Merkdocument
Alle belangrijke elementen van je merkbeschrijving. Inspirerend beschreven in 1 handig document. Direct bruikbaar voor iedereen in de organisatie.
Merkkompas
Een nieuw kompas op basis van je positionering. Inclusief nieuwe belofte en payoff.
Merkmanifest
Jouw eigen verhaal. Inspirerend verteld. In jouw tone of voice.